DuiT Oh DuiT..!!

ahad- 9/11/2008 2.35 pg

duit....
korang rasa duit 2 penting x??
klu d bagi pilihan.. korang nk pilih kebhagiaan ke duit??
x pun antara duit dengan cinta??
persoalan kepada jawan 2 korang je lh jawab..
sbb bagi aku pape hal mst duit...
aku memang dh tahu dh yg duti ni penting,,
tp tdi ada sorang ppuan ckp kat aku n sedarkan aku
dalam x sengaja pasal pnting nya duit ni...
tol pe dia kata.. duit penting sngt...
thanks sedarkan aku lagi kawan....
buat aku makin bersemangat.. hihihi
---------------------------------------------------



klu dlu bila d beri pilihan antara kbhagiaan n duit, aku msti plih kbhagiaan,
tp sekarang aku plih duit plak,,, klu cinta pn mcm 2,, ak ttp akan pilih duit...
zaman sakarang klau ada duit smua bleh dapat..
smua perlukan duit.. bergerak selangkah pn guna duit,,

aku percaya,, zaman sekarang ni klu bnyak duit kita boleh beli/dapat bnda ni:

1.kawan
2.cinta
3.kebahagiaan
4.kepercayaan

dan banyak lagi bnda2 mustahil yang kita x terfkir dengan akal..

dasyat kan penangan duit ni...
tp betul.. dengan adanya duit kita leh dapat pe kita impikan...

tp mcm mana dengan org yang x ada duit??
jgn kita beranggapan mereka malas or pape...
sbb x org mahu susah selamanya,,,
andai sudah d tentukan begitu nk buat mcm mana...
x smua ada luck...
tp klu yang betul2 mlas 2 aku x leh nk kata pape lh.. huhuhu..

apa pn jgn d sebabkan duit kita lupa akan diri...
sntiasa mnolong org2 yang susah.. bersedekah..
n macam2 lagi,,
apa pn solat n sentiasa bersyukur atas pemberiannya...


ni aku nk bersajak:

duit oh duit...
sungguh kuat pengaruh engkau...
kau buat semua jatuh ke tangan kau...
kau buat manusia gila pada kau...
duit oh duit...

2 je,,, pendek... hahahah

Comments

aku ke yang cakap?money is not everything but everything out there is money. Donald Trump cakap kita jgn jd hamba kepada duit.Iaitu jgn makan gaji. Sbb kalo bos naikkan gaji staff diaorg hepi nak mampus tp kalo tak diberi gaji staff mcm naik gile.so nampak sgt pekerja dia actually hamba duit