Aku DaN RoKoK.!!!!

best pulak tngk org yang x hisap rokok ni ek...
terasa mcm nk berhenti pulak,
dh penat sebenarnya aku nk sedut2 asap 2...
buat sakit dada aku je ni....

kokok buat aku lupa nk makan bila main tenet..
dasyat btul penangan rokok ni...
kadang2 smpi x makan sbb nk kumpul duit beli rokok...
ntah la.. biar pn aku bnyk dengar n tahu pasal masalah merokok tp aku still nk hisap..
mcm x leh tinggal kan...
pening2...

soalan yang selalu org ctnya kat aku..
sedap ke hisap rokok 2??
bagi aku ntah la... aku pn x thu sedap ke x..
yang aku thu bila hisap rokok aku leh lepaskan tension n bosan...
mcm peneman aku la.. bila hisap je aku rasa lega...
x makan pn x per.... betul2 gila... hahaha

pengalaman aku masa sekolah dlu,
rokok ni pn leh buat gado...
pelik2,,, sbb rokok kawan2 leh gado...

pengalaman masa mula2 hisap rokok..
hisap rokok daun... time 2 x kantoi,,,
tp bila hisap okok biase,, time 2 kantoi ngan mak aku...
jiran aku la kecoh kan,, x pasal2 mak aku tarik aku dari umah jiran..
smpi kat umah aku,,,
apa lagi.... mak aku amik cili pas 2 bubuh kat mlut aku,,,
mana x meracau aku kena... dah la pedas, pas 2 kebas mulut aku...
wa.... nanes smpi teresak2,,,, 2 hari aku x makan...
majuk pnye pasal.. hahahaha

bnyk kenangan merokok ni...
smpi sekarang pn mak n ayah aku x nampk aku hisap depan2..
klu nampk aku rasa compom tragedi berulang kembali....
hahahha

aku harap aku sedar...
aku nk belatih berhenti merokok la...
biar pn x kacak tp bila x hisap okok akan nampk bersih je..
yeah...!!!!

jom smua berhenti merokok...
usia pn makin tua ni,,,
nnt jd ikutan kat anak2 plak,,,

cau...!!
doakan aku.....

Comments

~Ap@i~ said…
aku penah gak nk benti rokok..
smgu lebih aku demam..
msa tu ak kat kg ar..

aku ckp kat mak aku, 'smpan rkok ni wlau cmne skalipn'.

last2, ak truk gler demam, mleleh hingus, batuk kahak ijau..
siap botol aksigen sbb aku asma.

mak aku ckp aku ni da tahap ketagih truk, so mak aku bg sbatang.

aku pn isap ar dgn masyuk, lps dua jam, demam aku da surut, xde batuk2, asma aku pn da xde..

so, benar lah bahawa, rokok itu adalah ubat kpada aku.. hahahahaha